250 € la 10,000 €

Noi am gasit 0 rezultate. Vezi rezultate
Rezultatele căutării

Ce acte sunt necesare pentru începerea unui proiect de casa?

Postat de admin pe 04/02/2019
0

De la casa mult visata pana la realitatea construita, drumul este unul destul de complex, implicand trecerea peste numeroase autorizatii, certificate si acorduri. Poate parea neplacut la inceput, insa fara un dosar complet de documente relevante, proiectul tau nu va putea fi materializat niciodata.

Iti vom prezenta in randurile ce urmeaza informatiile necesare pentru a intelege caile complicate ale birocratiei.

Obtinerea certificatului de urbanism si a avizelor

Procesul birocratic in vederea construirii unei locuinte debuteaza cu obtinerea certificatului de urbanism.

Inainte de toate, este necesar sa se puna la punct fiecare detaliu privind tema de proiectare, ce cuprinde proiectul casei, functionalitati, utilitati etc. Acesta se stabileste de catre tine, in calitate de beneficiar impreuna cu arhitectul, realizandu-se astfel si modificarile din punct de vedere estetic, functional, al vecinatatii si al racordarii la utilitati. Pe baza acestor modificari, arhitectul va intocmi un proiect.

Certificatul de urbanism este un act emis de catre autoritatile administratiei publice locale, prin intermediul caruia se fac cunoscute solicitantului elementele ce caracterizeaza regimul juridic, tehnic si economic al unui imobil. Respectarea prevederilor specificate in Planul de Urbanism General are caracter obligatoriu, iar din continutul certificatului de urbanism se vor oferi informatiile legate de ce si cum se poate construi.

Cine emite Certificatul de Urbanism?

Certificatul este emis de catre Primarie prin Biroul de Urbanism, iar in vederea obtinerii lui este obligatorie depunerea unui dosar de acte de catre solicitant. Acest dosar trebuie sa cuprinda urmatoarele:

  • Act de proprietate;
  • Cerere tip;
  • Planuri cadastrale vizate de catre Oficiul Cadastral;
  • Chitanta care atesta plata taxei de eliberare a CU;
  • Plan de situatie realizat de catre proiectant.

Proiectul tehnic al constructiei

Proiectul tehnic al constructiei reprezinta un alt document vital in procesul de autorizare, dar si in cel de executatare al lucrarilor. El poate sa fie elaborat in paralel cu obtinerea certificatului de urbanism, astfel incat sa se economiseasca si timp.

Acest proiect tehnic cuprinde documentatia scrisa si desenata, ce se elaboreaza la solicitarea proprietarului, in baza contractului, de catre cadre tehnice de specialitate. Proiectul are la baza toate informatiile necesare executiei unei constructii.

Se solicita la un institut de proiectare autorizat, iar verificarea proiectului se realizeaza de catre verificatori atestati MLPTL pentru diferite specialitati. Cu privire la locuintele unifamiliale, va fi necesar doar referatul de verificare a rezistentei cladirii in vederea obtinerii autorizatiei de construire. Exceptie de la aceasta regula fac acele cladiri care prezinta o importanta redusa situate in mediul rural, pentru care nu este obligatorie verificarea proiectului.

Avizele si acordurile de amplasament

Avizul de amplasament reprezinta raspunsul scris al operatorului de retea la cererea unui solicitant, in care este precizat punctul de vedere fata de propunerea de amplasament a obiectivului.

Acestea se elibereaza de catre institutii specializate si sunt mentionate in certificatul de urbanism. Se solicita la: detinatorii de retele si utilitati, Inspectorul de Stat pentru Constructii, Sanatatea Populatiei, Protectia Civila, Apele Romane, Combaterea si Prevenirea Incendiilor.

Autorizatia de construire

Autorizatia de construire este actul prin care autoritatea publica locala avizeaza proiectul propus potrivit cerintelor prevazute in certificatul de urbanism si certifica dreptul de incepere a lucrarii.

Se solicita la primaria locala, iar dosarul prin care se realizeaza solicitarea trebuie sa cuprinda:

  • Cerere tip pentru emiterea AC;
  • Certificatul de urbanism (in copie);
  • Dovada titlului de proprietate asupra terenului;
  • Dovada privind achitarea taxelor legale;
  • Avize si acorduri necesare stabilite prin certificatul de urbanism.

Termenul legal de eliberare a Autorizatiei de construire este de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii cererii. In situatia in care documentatia este incompleta, aceasta se va restitui solicitantului cu mentionarea elementelor lipsa.

Valabilitatea Autorizatiei de construire este de un an de zile, ceea ce inseamna ca ai obligatia de a incepe lucrarile in interval de 12 luni, insa se mai poate si prelungi cu un an, la cerere.

 

Cu ajutorul profesional venit din partea specialistilor, intreaga procedura se va desfasura fara probleme.

 

lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comparați ofertele

Call Now Button