Emiterea autorizatiei de construire – taxe, prelungire si alte aspecte de interes
Autorizatia de construire este actul oferit de catre administratia publica locala ce permite executarea unei lucrari corespunzatoare cu masurile impuse de lege – amplasare, concepere, exploatare si altele. Cel care solicita aceasta autorizatie poate fi o persoana fizica sau juridica, titular de drept al unui imobil.
O astfel de autorizatie se emite in termen de 30 de zile din momentul in care se depune dosarul cu documentatia. Exceptie de la acest caz se refera la constructiile de tip anexele gospodaresti, unde termenul de emitere este mai scurt, de 15 zile. In regim de urgenta, autorizatia are in vedere lucrarea de consolidare a unei cladiri si se poate emite mai repede de termenii mentionati.
Actul numit autorizatie de construire se va semna de catre presedintele de consiliu judetean, de primar dupa caz, de secretar si arhitect sef. Atentie, toate semnaturile sunt necesare, altfel actul este invalid.
Valabilitate
Conform autorizatiei, termenul de valabilitate mentioneaza si durata de executie a lucrarii. Se stabileste o valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii actului. In acest interval exista obligativitatea de a incepe lucrarile, urmand ca ulterior termenul sa fie extins pe durata lucrarilor.
Mentionam ca durata de executare a unei lucrari este de fapt timpul fizic maxim de realizare a acesteia. Acesta se stabileste de emitentul autorizatiei, conform cu documentele tehnice.
Taxe
Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire acolo – unde cladirea este rezidentiala sau o anexa – se calculeaza astfel: 0,5% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructii. In alte cazuri decat cele mentionate, deci tinand cont de tipul de cladire, taxa va fi egala cu 1% din valoarea autorizata a lucrarii.
In cazul in care se va cere prelungirea acestei autorizatii, taxa este de 30% din cuantumul taxei de eliberare a acestui tip de act.
Ce se intampla in cazul in care expira aceasta autorizatie, dar lucrarile nu sunt inca finalizate? Prelungirea acestui act se poate cere o singura data si poate avea durata de maximum 12 luni. Ulterior acestui termen, se reia procedura, cu tot ce tine de documentatie si taxe aferente ca si prima data.
De asemenea, trebuie spus ca autorizatia isi pierde valabilitatea daca se vor modifica datele, conditiile sau continutul documentelor ce au fost parte din dosarul de emitere a autorizatiei. La prelungirea acestui act tinem cont de:
- Necesitatea de a face solicitarea aferenta, in termen de cel mult in 15 zile inainte de expirarea actului.
- Decizia de prelungire tine cont de complexitatea lucrarii autorizate, de interesul public privind lucrarea si de stadiul acesteia, ce justifica de altfel si de ce nu au fost respectate intervalele de timp prevazute in autorizatia initial emisa.
- Prelungirea se inscrie in actul original emis, nefiind necesara prezentarea altei documentatii.
- Decizia va fi comunicata in termen de 15 zile de la depunerea cererii.
Cu ce va putem ajuta
Echipa Smart Home Concept va poate ajuta cu servicii de tip obtinere de certificate, avize. Putem verifica proiecte, puteam crea si adapta proiecte, chiar si monitorizari de lucrari de constructie. Va suntem un sprijin si cand vine vorba de emiterea autorizatiei de constructie. Implicatiile acestor documente va pot pune pe drumuri si, fara un sprijin din partea unor specialist, puteti pierde timp si energie in cautarea si completarea actelor. Stim cu totii ca exista birocratie, de aceea drumul pana la finalitatea actelor pare cu atat mai greu. De aceea, suntem un real ajutor pentru cei in astfel de situatii.
Verificati lista de servicii online, cautand care este aspectul de interes. Putem colabora incepand cu orice moment, stadiu al lucrarii sau planului dumneavoastra. Detalii aici.